Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Фізика та астрономія

Навчально-методична література з фізики та астрономії (Ч.1)

Навчально-методична література з фізики та астрономії 

1. Антикуз О.В. Наукова організація праці вчителя фізики засобами Microsoft Office [Текст] / О.В. Антикуз. – Харків: Видавнича група «Основа», 2008. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 11 (59)).

Вчитель, який має труднощі при роботі з пакетом MS Office, прочитав цю книгу, зможе самостійно підготувати поурочне планування навчального матеріалу та дидактичні завдання, використовуючи текстовий процесор MS Word; презентації в Power Point; дізнається про можливості, освітні ресурси та основи роботи в глобальній мережі Інтернет.

2. Арестенко Г.П. Інструкції до лабораторних робіт з фізики. 7-9 класи [Текст] / Г.П. Арестенко. – Харків: Видавнича група «Основа», 2011. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 5 (89)).

У програмі фізики у 7-9 класах запропонована велика кількість лабораторних робіт, у 7 класі – 12, 8-му – 14 і 9-му – 11. Посібник містить розроблені детальні інструкції до кожної роботи. Кожна інструкція складається з зазначення теми роботи, мети, приладів, обладнання й матеріалів, даються короткі теоретичні відомості, поетапне виконання дослідів та проведення експериментів, необхідні формули й таблиці, робиться висновок з роботи, пропонуються контрольні запитання, додаткові або творчі завдання.

3. Бережной Ю.А. Як школяру розповісти про атомнi ядра [Текст] / Ю.А. Бережной. – Харків: Видавнича група «Основа», 2011. – 111 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 1 (85)).

Наведено основні вiдомостi про структуру атомних ядер, радiоактивнi розпади ядер, дію радіоактивного випромiнення на бiологiчнi об’єкти, ядерні реакції, подiл ядер пiд дією нейтронів та трансурановi елементи, роз’яснюються основнi iдеї та принципи сучасної ядерної фiзики.

4. Бережной Ю.А. Як школяру розповісти про атоми та фундаментальні взаємодії [Текст] / Ю.А. Бережной. – Харків: Видавнича група «Основа», 2009. – 96 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 1 (61)).

Друга половина ХХ століття для фізиків, які досліджували найглибші загадки матерії, була дуже плідною. У цей період мікросвіт відкрив для дослідників сотні нових незвичайних загадок. Для того щоб розібратися в цьому розмаїтті, вчені запропонували нові та майже фантастичні фізичні теорії. Але ці теорії зорієнтовані на зміст сучасної науки, формують сучасний науковий світогляд.

5. Борщ В.М. Матеріали для перевірки знань учнів з фізики. 7–9 класи [Текст] / В.М. Борщ. – Харків: Видавнича група «Основа», 2011. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 2 (86)).

Метою цього посібника є створення інструментарію, що дасть можливість вчителю виявити рівень засвоєння учнями програмного матеріалу, а також їх уміння аналізувати вивчені фізичні явища, зіставляти факти і робити на їхній основі відповідні висновки, перевіряти експериментально здобуті результати і проводити досліди та спостереження.

6. Величко С.А. Альтернативна енергетика України. Матеріали для уроків, факультативів, МАН [Текст] / С.А. Величко, О.С. Третьяков. – Харків: Видавнича група «Основа», 2010. – 128 c. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 6 (78)).

У посібнику висвітлюються сучасні погляди науковців на альтернативні джерела енергії, особливості їх використання, розташування в просторі та впливу на навколишнє середовище. Посібник стане в пригоді під час вивчення курсу фізики, факультативних курсів з енергозбереження, а також під час підготовки до МАН, олімпіад та інших інтелектуальних змагань школярів.

7. Габович О.М. Як у загальноосвітній школі викладати сучасну фізику [Текст] / О.М. Габович, Н.О. Габович. – Харків: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2008.т – 112 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 1 (49)).

Автори посібника пропонують сучасне бачення методики викладання в загальноосвітній школі засад релятивістської та квантової фізики. Для вчителів фізики та учнів старших класів.

8. Галатюк Ю.М. Дослідницька робота учнів з фізики [Текст] / Ю.М. Галатюк, В.І. Тищук. – Харків: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 192 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 11 (47)).

У посібнику розкриваються теоретичні та методичні основи організації дослідницької роботи учнів під час вивчення фізики. Пропонується технологія організації навчального дослідження на основі застосування експериментальних навчально-дослідницьких завдань та керування дослідницькою діяльністю учнів за допомогою модульної системи навчального впливу.

9. Гладушина Н.О. Профільне навчання: «Фізика елементарних частинок та високих енергій»: Факультативний курс [Текст] / Н. О. Гладушина, О. М. Куландіна. – Харків: Видавнича група «Основа», 2008. – 80 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 12 (60)).

У посібнику дається коротка історія відкриття фундаментальних елементарних частинок, описується їх характеристики, закони збереження, яким підкоряються частинки. Окреме місце в посібнику відводиться обговоренню типів взаємодій, у яких беруть участь частинки та їхні структури; розгляду методів прискорення частинок та їх реєстрації.

10. Гопко З.Г. Лабораторні та практичні роботи з фізики. 10 клас: Рівень стандарту, академічний та профільний рівні [Текст] / З.Г. Гопко. – Харків: Видавнича група «Основа», 2012. – 127, [1] с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 4 (100)).

У посібнику надано інструкції для лабораторних робіт і робіт фізичного практикуму, які виконуються під час вивчення фізики у 10 класах. Інструкції передбачають виконання робот на рівні стандарту, академічному та профільному рівнях. Інструкції зручні для користування як вчителю, так і учням.

11. Дослідницькі задачі з фізики [Текст] / Ю.М. Галатюк,  А.В. Рибалко, В.І. Тищук. – Харків: Видавнича група «Основа», 2007. – 160 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 12 (48)).

У посібнику коротко обґрунтований методологічний підхід до класифікації навчальних дослідницьких фізичних задач, розглянуті основні засади систематизації цих задач за рівнями складності інтелектуальних операцій та методичні рекомендації щодо впровадження пропонованої системи у навчальний процес. Наведена система навчальних дослідницьких фізичних задач з розділів «Основи МКТ» і «Основи термодинаміки», що дозволяє практично реалізувати дану методику у навчанні фізики.

12. Заблодська А.Ф. Профільне навчання: фізика твердого тіла: Факультативний курс [Текст] / А.Ф. Заблодська. – Харків: Видавнича група «Основа», 2009. – 80 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України»; Вип. 5 (65)).

В посібнику коротко розглядаються основні положення фізики твердого тіла, характер взаємодії частинок, з яких складаються тверді тіла, механічні, електричні, магнітні та оптичні властивості твердих тіл,використання властивостей твердих тіл в сучасних технологіях.

13. Заблодська А.Ф. Фізика і мистецтво [Текст] / А.Ф. Заблодська. – Харків: Видавнича група «Основа», 2008. – 112 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 3 (51)).

Матеріали посібника «Фізика і мистецтво» – це спроба поєднати естетичне виховання з вивченням фізики, спроба поєднати між собою науку і мистецтво.

14. Євлахова О.М. Технологія рейтингового оцінювання. 10 клас [Текст] / О.М. Євлахова. – Харків: Видавнича група «Основа», 2007. – 96 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 4 (40)).

У посібнику міститься опис технології рейтингового оцінювання та завдання (тести), які пропонуються для тематичного оцінювання знань учнів із курсу фізики 10 класу згідно з 12-бальною шкалою оцінювання. Тематика, зміст та кількість тематичних атестацій відповідають діючій програмі з фізики та рекомендаціям, що міститься в інструктивно-методичних листах Міністерства освіти і науки України.

Для вчителів фізики та учнів.

15. Іващенко В.В. Уроки фізики у 7-му класі [Текст] / В.В. Іващенко. – Харків: Видавнича група «Основа», 2010. – 144 c.: табл. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 9 (81)).

В посібнику надані методичні рекомендації щодо проведення уроків фізики в 7 класі. Книга містить календарно-тематичне планування та розгорнуті плани-конспекти уроків з визначенням типів уроку, його етапів, видів діяльності учителя та учнів протягом уроку, передбачувані демонстрації, описи лабораторних робіт, тренувальні та поточні самостійні роботи, контрольні роботи за всіма темами.

16. Кабановський О.В. Фізика: Астрономія: Початкові відомості. Частина I [Текст] / О.В. Кабановський. – Харків: Видавнича група «Основа», 2011. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 11 (95)).

До першої частини увійшли такі розділи: кінематика, динаміка, закони збереження, молекулярна фізика та термодинаміка, електростатика, закони постійного струму та струм у різних середовищах. У другій частині представлені такі розділи: магнітне поле, та електромагнітна індукція, коливання та хвилі, атомна та ядерна фізика. Також до складу другої частини увійшла астрономія.

Може бути корисним при опануванні матеріалу з фізики та астрономії в загальноосвітніх навчальних закладах, а також у ВНЗ І, ІІ рівнів при аудиторних заняттях та в процесі самостійної роботи.

17. Кабановський О.В. Фізика: Астрономія: Початкові відомості. Частина ІІ [Текст] / О.В. Кабановський. – Харків: Видавнича група «Основа», 2011. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 12(96)).

У другій частині представлені такі розділи: магнітне поле, та електромагнітна індукція, коливання та хвилі, атомна та ядерна фізика. Також до складу другої частини увійшла астрономія.

18. Коханов К.А. Фізичні загадки: експерименти та спостереження [Текст] / К.А. Коханов. – Харків: Видавнича група «Основа», 2009. – 64 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 4 (64)).

Кожна людина у своєму житті була свідком загадкових на перший погляд явищ. Ці явища можна спостерігати вдома та на вулиці, влітку та взимку. Загадковість завжди бентежить людську цікавість і змушує людину шукати відповіді на питання, які виникають при спостереженні загадкових явищ. Для школяра пошук пояснень причин загадкових явищ може стати відправним пунктом виникнення стійкого інтересу до вивчення фізики. У запропонованій книжці читачі знайдуть приклади понад восьми десятків фізичних загадок та пояснення до них.

19. Лещова М. Г. Блочне викладання навчального матеріалу з фізики. 7–9 класи [Текст] / М.Г. Лещова. – Харків: Видавнича група «Основа», 2010. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 8 (80)).

Шкільний курс фізики є дуже важливим для формування цілісного фізичного світогляду в учнів. Але брак часу досить часто заважає вчителю фізики повністю виконати це завдання. Книга допоможе підвищити ефективність навчальної роботи на уроках фізики, роблячи його більш оптимальним. Крім теоретичного матеріалу книга містить алгоритми та приклади розв’язання задач.

20. Лещова М. Г. Блочне викладання навчального матеріалу з фізики. 7–9 класи [Текст] / М.Г. Лещова. – Харків: Видавнича група «Основа», 2012. – 79 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 9 (105)).

Шкільний курс фізики є дуже важливим для формування цілісного фізичного світогляду в учнів. Але брак часу досить часто заважає вчителю фізики повністю виконати це завдання. Книга допоможе підвищити ефективність навчальної роботи на уроках фізики, роблячи його більш оптимальним. Крім теоретичного матеріалу книга містить алгоритми та приклади розв’язання задач.

21. Методи розв’язування фізичних задач [Текст] / Ю.М. Галатюк, В.Я Левшенюк, Я.Ф. Левшенюк, В.І. Тищук, А.Б. Трофімчук. – Харків: Видавнича група «Основа», 2010. – 224 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 4 (76)).

Навчально-методичний посібник є дидактичним засобом для організації пізнавальної діяльності учнів з розв’язування фізичних задач. Задачі, які містяться в посібнику, а також методичні моделі їх розв’язання присвячені вивченню теплових явищ.

22. Методи розв’язування фізичних задач: Методи моделювання та аналогії [Текст] / Ю.М. Галатюк, Я.Ф. Левшенюк, В.Я. Левшенюк, В.І. Тищук. – Харків: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 144 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 10 (46)).

У навчальному посібнику розглянуті відносно нові методи та прийоми розв’язування фізичних задач: методи моделювання та аналогії. Використання цих методів під час навчання фізики сприятиме кращому розумінню учнями фізичних явищ і процесів, плідній підготовці учнів до фізичних олімпіад.

23. Методи розв’язування фізичних задач [Текст] / Ю.М. Галатюк, В.Я. Левшенюк, Я.Ф. Левшенюк, В.І. Тищук, А.Б. Трофімчук. – Харків: Видавнича група «Основа», 2010. – 224 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 2 (50)).

Навчально-методичний посібник є дидактичним засобом для організації пізнавальної діяльності учнів з розв’язування фізичних задач. Задачі, які містяться в посібнику, а також методичні моделі їх розв’язання присвячені вивченню теплових явищ. Посібник призначений для вчителів фізики, студентів та учнів загальноосвітніх шкіл.

24. Мислінчук В. О. Короткотривалі фронтальні лабораторні роботи. І семестр 7 та 8 класів за 12-річною програмою [Текст] / В.О. Мислінчук, В.І. Тищук, О.М. Желюк, М.І. Шут. – Харків: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 176 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 8 (44)).

В оригінальному за змістом методичному посібнику описані методика і техніка організації та проведення короткотривалих фронтальних лабораторних робіт (КФЛР) з фізики для 7 класу. У ньому автори розвивають метод лабораторних робіт у навчанні, зокрема, обґрунтовують доцільність КФЛР та їх місце у навчальному процесі.

25. Мовчан А. О. Уроки фізики в питаннях та відповідях. 8 клас [Текст] / А.О. Мовчан. – Харків: Видавнича група «Основа», 2006. – 176 с. – (Бібліотека журналу «Фізика в школах України». Вип. 6 (42)).

Нові інформаційні технології все більше використовуються при навчанні фізики. Однак брак методичної літератури заважає поширенню електронних підручників та програмних комплексів. За допомогою запропонованого посібника можна організувати активну роботу учнів з використанням електронного посібника «Квазар-Мікро. Фізика–8», при цьому багато уваги приділяється самостійній роботі учнів з посібником та комп’ютером. Посібник відповідає програмі з фізики для 8 класу за підручником «Фізика-8» (Є. В. Коршак та ін.).


 

Категорія: Фізика та астрономія | Додав: Валентина (17.12.2012)
Переглядів: 3607 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1
1 Валентина  
tongue

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]