Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Хімія

Анотований каталог навчально-методичної літератури з хімії (продовження)

24. Задорожний К.М. Сучасні форми та методи навчання [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2010. – 127 с.: табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 5 (89)).

Посібник містить розробки вчителів хімії, присвячені застосуванню сучасних форм та методів навчання хімії. Він значно полегшить роботу з учнями, зробить її більш ефективною. Аналіз наведеного досвіду дозволить раціонально використовувати новітні педагогічні технології, адаптуючи їх до умов конкретної школи й системи викладання, створеної вчителем з урахуванням особливостей того чи іншого класу.

25. Задорожний К.М. Технології навчання хімії [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2007. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 5 (53)).

У посібнику подано коротку характеристику нових технологій навчання та розкрито їх дидактичні можливості у викладанні шкільного курсу хімії. Особливу увагу приділено технологіям розвивального та проблемного навчання. Розглянуто реалізацію модульного навчання у шкільному курсі хімії, проаналізовані особливості колективних та ігрових форм навчання.

26. Задорожний К.М. Уроки-ігри та інші форми ігрової діяльності у курсі хімії [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2008.– 123 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». 9 (69)).

Для зацікавлення учнів матеріалами курсу і конкретного уроку надзвичайно ефективним засобом є проведення уроків-ігор, розглянутих у цьому посібнику. До того ж, використання цього методу дозволяє успішно закріплювати навички учнів, одержані як на самому уроці-грі, так і в ході попередніх занять.

27. Задорожний К.М. Хімія в сільському господарстві [Текст] К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2009. – 93 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 4 (76)).

Посібник розпочинає серію книжок, спрямованих на об’єктивний показ сучасного становища хімії в різних сферах життя. Він присвячений досягненням і значенню хімії в різних галузях сільського господарства. Матеріали для нього надано кваліфікованими спеціалістами в цій галузі. Вони можуть застосовуватися як на уроках хімії, так і в позакласній роботі та для підготовки учнів до хімічних турнірів та олімпіад.

28. Задорожний К.М. Хімія: Дидактичні матеріали до курсу. 7 клас [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2007. – 112 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 6 (54)).

Посібник містить дидактичні матеріали, необхідні для підготовки і проведення занять з хімії у сьомому класі дванадцятирічної школи. Матеріали розміщено згідно з розділами чинної програми у зручній для використання формі. У ході підготовки посібника використовувалась інформація про найновіші досягнення відповідних галузей хімії.

29. Задорожний К.М. Хімія: Дидактичні матеріали до курсу. 8 клас [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2008. – 253 с.–(Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 6 (66)).

Посібник містить дидактичні матеріали, необхідні для підготовки і проведення занять з хімії у восьмому класі дванадцятирічної школи. Матеріали розміщено згідно з розділами чинної програми у зручній для використання формі. У ході підготовки посібника використовувалась інформація про найновіші досягнення відповідних галузей хімії.

30. Задорожний К.М. Хімія: Дидактичні матеріали до курсу. 9 клас [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2009. – 126 с.: табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 6 (78)).

Посібник містить дидактичні матеріали, необхідні для підготовки і проведення занять з хімії у дев’ятому класі дванадцятирічної школи. Матеріали розміщено згідно з розділами чинної програми у зручній для використання формі. Під час підготовки посібника використовувалась інформація про найновіші досягнення відповідних галузей хімії.

31. Задорожний К.М. Хімія: Дидактичні матеріали до курсу. 10 клас [Текст] / К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа», 2010. – 110 с.: табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 6 (90)).

Посібник містить дидактичні матеріали, необхідні для підготовки і проведення занять з хімії в десятому класі дванадцятирічної школи. Матеріали розміщено згідно з розділами чинної програми у зручній для використання формі. У ході підготовки посібника використовувалась інформація про найновіші досягнення відповідних галузей хімії.

32. Календарне планування уроків хімії в 10–11 класі: Профільний рівень [Текст] / уклад. Т.М. Гранкіна. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. –  94 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 8 (104)).

Календарні плани з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідають програмі профільного рівня, затвердженій Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Кожна тема розділена на уроки з урахуванням кількості годин, відведених за програмою.

У планах зазначено тему і подано короткий зміст навчального матеріалу уроку, назви лабораторних робіт та демонстрацій, типи розрахункових завдань.

33. Ковальова В.Д. Система оригінальних питань для розвитку креативних здібностей учнів на уроках хімії [Текст] / В.Д. Ковальова. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 11 (107)).

Оригінальні питання й завдання можуть бути використані під час: узагальнення знань і навичок учнів після вивчення теми; узагальнення знань і навичок учнів після вивчення розділу або курсу хімії; підготовки учнів до олімпіад; підготовки КВК, брейн-рингів, хімічних вечорів, гри «Поле чудес», вікторин тощо.

34. Когут С.М. Організація роботи з питань охорони праці та техніки безпеки для вчителів хімії [Текст] / С.М. Когут. – Х.: Видавнича група «Основа», 2009. – 126 с.: табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 7 (79)).

У посібнику наведено матеріали, потрібні для забезпечення охорони праці та техніки безпеки під час проведення занять та заходів з хімії. Він містить нормативну документацію, інструкції з охорони праці та різноманітні допоміжні матеріали. Практичні поради та рекомендації значно полегшать учителю оформлення відповідної документації та організацію роботи з цих питань.

35. Котляр З.В. Органічна хімія: Посібник-практикум для учителів та учнів. Частина 2 [Текст] / З.В. Котляр, В.М. Котляр. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012. – 112 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 3 (111)).

Посібник-практикум створено відповідно до чинної програми з хімії для учнів 11 класу загальноосвітніх шкіл академічного та профільного рівнів. Рекомендується для самостійної роботи учнів як доповнення до підручників хімії, а також для позакласної роботи. Допоможе вчителям хімії організувати навчальну діяльність учнів у класі та вдома й забезпечити глибоке засвоєння ними курсу органічної хімії.

36. Малахова Н.М. Пізнавальні завдання з хімії. 7–9 класи [Текст] / Н.М. Малахова. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 111 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 2 (98)).

Посібник містить ретельно розроблену систему пізнавальних завдань з хімії. Завдання охоплюють усі програмні розділи курсу хімії 7–9 класів, окрім теми «Найважливіші органічні сполуки» (9 клас). Пропоновані вправи допоможуть учителю розвивати пізнавальну активність учнів, збільшити їх зацікавленість у вивченні хімії, підвищити якість знань. Завдання можуть бути використані як для домашньої, так і для класної роботи.

37. Методи підвищення ефективності навчання на уроках хімії [Текст] / – Х.: Видавнича група «Основа», 2010. – 106 с.: іл., табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 10 (94)).

Посібник містить матеріали, присвячені використанню різних методів для підвищення ефективності навчання на уроках хімії. В ньому розглянуто вплив рейтингової системи оцінювання на формування ключових компетентностей учнів та методики стимулювання навчально-пізнавальної діяльності. Докладно проаналізовано застосування методу проектів та ігрової діяльності на уроках хімії. Матеріали посібника можна використовувати для викладання курсу хімії в 7–11 класах та в позакласній роботі.

38. Науменко Г.С. Дидактичні ігри на уроках хімії в курсі 12-річної школи [Текст] / Г.С. Науменко, О.О. Загубинога. – Х.: Видавнича група «Основа», 2008. – 188 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 1(61)).

Посібник містить розробки ігрових завдань, підібрані до уроків хімії згідно з 12-річною програмою. Вони передбачають індивідуальні, групові та масові форми робіт. Їх можна застосовувати для актуалізації знань, під час перевірки домашнього завдання, на етапах вивчення нового матеріалу та закріплення знань. Розробки дозволяють урізноманітнити форми роботи і підвищити зацікавленість учнів предметом.

39. Нові педагогічні технології для вчителів хімії. У 2 –х ч. [Текст] / укладач К. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа» –

Ч. 1. 2009. – 140 с.: табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 11 (83)).

Ч. 2. 2010. – 110 с.: табл. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 11 (95)).

Посібник містить розробки різноманітних сучасних педагогічних технологій, які використовуються вчителями хімії. Особливу увагу приділено використанню методу проектів та інтегрованому підходу до організації науково-пошукової роботи в процесі викладання хімії. Окремо розглянуто проблему організації екологічного виховання школярів у загальноосвітніх закладах на прикладі роботи вчителя хімії.

40. Овчаренко І.Ю. Уроки хімії за інтегральною технологією. 10 клас [Текст] / І.Ю. Овчаренко, І.В. Стеценко. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 127 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 5 (101)).

Посібник пропонує цілісну систему уроків з хімії за курс 10 класу, розроблену за принципами інтегральної технології навчання. Розробка містить уроки з використанням великої кількості дидактичних прийомів, у тому числі інтерактивних вправ і ігрових моментів, а також чітко розроблену систему контролю й корекції знань учнів. Відповідає чинній програмі з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів.

41. Педагогічна майстерня вчителя хімії. У 3-х вип. [Текст] / укладач К.М. Задорожний. – Х.: Видавнича група «Основа». –  

Вип. 1. – 2007. – 144 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 10 (58)).

Вип. 2. – 2009. – 173 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 2 (74)).

Вип. 3. – 2010. – 142 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 2 986)).

Посібники містять розробки вчителів хімії, присвячені розв’язанню актуальних проблем, які трапляються кожному вчителеві. Вони значно полегшать роботу з учнями, зроблять її більш ефективною. Аналіз наведеного досвіду дозволить раціонально використовувати новітні педагогічні технології, адаптуючи їх до умов конкретної школи й системи викладання, створеної вчителем з урахуванням особливостей того чи іншого класу.

42. Прищепа С.Г. Система факультативних занять з хімії для обдарованих учнів. 8 клас [Текст] / С.Г. Прищепа. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 127 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 4 (100)).

У посібнику представлена цілісна система факультативних занять з хімії для учнів 8 класу. Пропонований курс призначений для роботи з обдарованими учнями, які виявляють інтерес до хімічних знань, і передбачає ґрунтовне засвоєння ними як програмного, так і позапрограмного матеріалу. Велика увага в даній системі приділена формуванню вміння розв’язувати розрахункові та експериментальні задачі.

43. Стеценко І.В. Уроки хімії за інтегральною технологією. 11 клас. У 2-х ч. [Текст] / І.В. Стеценко, І.Ю. Овчаренко. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011 –

Ч. I. – 95 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 6 (102)).

Ч. II. – 111 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 7 (103)).

Матеріал містить календарне планування уроків у 11 класі за програмою 11-річної школи й розробки самих уроків. Календарне планування складено за інтегральною технологією, яка дозволяє збільшити дидактичні одиниці з метою вивільнення часу для закріплення вивченого.

44. Стеценко І.В. Уроки хімії за інтегральною технологією. 7 клас [Текст] / І.В. Стеценко. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 111 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 3 (99)).

Посібник пропонує цілісну систему уроків з хімії за курс 7 класу, розроблену за принципами інтегральної технології навчання. Розробка містить уроки з використанням великої кількості дидактичних прийомів, у тому числі інтерактивних вправ і ігрових моментів, а також чітко розроблену систему контролю й корекції знань учнів. Відповідає чинній програмі з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів.

45. Ткачев В.В. Увесь курс хімії в тестових завданнях. 7–11 класи [Текст] / В.В. Ткачов. – Х.: Видавнича група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 192 с. – (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 8).

Найближчим часом тестова форма оцінювання знань в Україні має всі шанси стати основною як у середній, так і у вищій школі. Тому дуже важливою є підготовка учнів до подібної системи перевірки якості знань. Цьому питанню і присвячено пропонований посібник. Він дозволяє повноцінно і кваліфіковано підготуватися до іспитів з хімії, закріпити навички у наданні відповідей на тестові завдання з усіх розділів програми курсу хімії та проаналізувати рівень засвоєння матеріалу учнями.

46. Триполко О.В. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії [Текст] / О.В. Триполко. – Х.: Видавнича група «Основа», 2011. – 112с.– (Бібліотека журналу «Хімія». Вип. 10 (106)).

Хімія – це наука, що не лише є основою науково-технічного процесу, але й сприяє розвитку особистості й підвищенню культури людини. Тому вивчення хімії в школі має велике значення не лише для наукового сприйняття світу, але й, у першу чергу, для розвитку творчих здібностей учнів, уміння мислити й використовувати свої знання на практиці.

Категорія: Хімія | Додав: Валентина (20.12.2012)
Переглядів: 1153 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]