Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Історія та правознавство

Картотека методичної літератури з історії та правознавства

1. Баханов К.О. Організація особистісно орієнтованого навчання: Порадник молодого вчителя історії [Текст] / К.О. Баханов. – Харків: Видавнича група «Основа», 2008. – 159, [1] с.: табл. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. 1 (49)).

Педагогічна система навчання, її складові, шляхи її створення й реалізації – ось ці питання, які досліджує у своїй новій книзі провідний науковець К.О. Баханов.

Вона стане у пригоді педагогам-початківцям, які щойно розпочали опановувати професію вчителя, і тим, хто присвятив роботі в школі не один рік.

2. Баханов К.О. Сучасний шкільний підручник історії [Текст] / К.О. Баханов. – Харків: Видавнича група «Основа», 2009. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. 2 (62)).

Про те, як змінювався зміст шкільних підручників упродовж останніх десятиліть, якими здобутками й недоліками був позначений цей шлях, що треба зберегти для підручників нових поколінь, а чого варто позбутися – на ці та інші питання відповідає ця книга.

Посібник розраховано на вчителів історії та студентів, які здобувають спеціальність «Історія».

3. Баханов К.О. Шкільна програма з історії: Становлення змісту [Текст] / К.О. Баханов. – Харків: Видавнича група «Основа», 2009. – 127 с. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. 5 (65)).

Дослідження відомого в Україні вченого-методиста присвячене вивченню змісту шкільної програм з історії упродовж останнього часу, що допоможе збагнути, чого варто позбутися, а що треба зберегти в нових програмах.

Посібник розрахований на методистів, викладачів педагогічних вузів, вчителів історії та студентів, які здобувають спеціальність «Історія».

Вивчення змін у шкільних програмах з історії дозволить нам зрозуміти тенденції змін в історичній науці та еволюцію сучасного українського суспільства.

4. Вєнцева Н.О. Дискусійні методи на уроках історії України: 7-8 класи [Текст] / Н.О. Вєнцева. – Харків: Видавнича група «Основа», 2007. – 128 с. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. Вип. 1 (37)).

Посібник присвячено проблемі підвищення інтелектуальної активності школярів на уроках історії. Він містить дискусійні питання та методику їх розв’язання при вивченні курсів Історії України в 7-8 класах.

Пропонований посібник стане у пригоді вчителям історії, методистам, викладачам і студентам вищих педагогічних навчальних закладів.

5. Воропаєва В.В. Всесвітня історія. 11 клас: Готові дидактичні набори до уроків [Текст] / В.В. Воропаєва. – Харків: Видавнича група «Основа»: «Тріада +», 2007. – 176 с. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. 8 (44)).

У пропонованому посібнику використано якісно новий принцип комплексного добору дидактичних матеріалів до уроків, що відповідає вимогам Державного стандарту основної та старшої шкіл та чинним програмам з історії в старших класах профільних шкіл.

Пропонований посібник стане у пригоді вчителям історії, методистам, викладачам і студентам вищих педагогічних навчальних закладів.

6. Гриценко А.П. Хрестоматія зі всесвітньої історії. 11 клас. У 2-х частинах [Текст] / А.П. Гриценко. – Харків: Видавнича група «Основа», 2011. –

Ч. І. – 124 с. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. 8 (104)).

Ч. ІІ. – 124 с. – (Бібліотека журналу «Історія та правознавство». Вип. 9 (105)).

Пропонований посібник містить документи, статистичні відомості й таблиці до навчального курсу «Всесвітня історія. 11 клас» і розроблений у повній відповідності з чинною програмою.

Розрахований на методистів, вчителів і студентів педагогічних вишів.

9. Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина І. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 8 (92)).

Пропонований посібник містить документи, статистичні відомості й таблиці до навчального курсу «Історія України. 11 клас» і розроблений у повній відповідності з чинною програмою.

Розрахований на методистів, вчителів і студентів педагогічних вишів.

10. Гриценко А.П. Хрестоматія з історії України. 11 клас. Частина ІІ. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 9 (93)).

Пропонований посібник містить документи, статистичні відомості й таблиці до навчального курсу «Історія України. 11 клас» і розроблений у повній відповідності з чинною програмою.

Розрахований на методистів, вчителів і студентів педагогічних вишів.

 

11. Десятов Д.Л. Використання історичних анекдотів на уроках історії. - Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 128 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 3 (75)).

Анекдот є одним з найчисельніших видів усної народної творчості, який нечасто використовується у навчальних цілях. Але цей жанр є втіленням певної естетики, крізь призму якої виявляється незвичайний ракурс, коли сутність людини, історичних подій, суспільно значущих явищ розкривається у комедійному плані. Пропонований широкому педагогічному загалу посібник дозволяє поглянути на історичний анекдот як унікальне й повноцінне джерело інформації про видатних діячів минулого та повсякденне життя людей в історичну епоху.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

12. Десятов Д.Л. Методика використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні історії. – Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 111 [1] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 6 (90)).

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), впровадження яких сьогодні складає один із пріоритетних напрямів розвитку освіти, стали інструментом і засобом, що роблять її більш ефективною. Використання ІКТ у навчанні історії здатне збільшити кількість критично мислячих громадян, які зможуть перетворити інформацію на знання. У запропонованому широкому загалу посібнику подаються конкретні методики та стратегії використання ІКТ на уроках історії.

Видання розраховане на вчителів,  методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

13. Десятов Д.Л. Методика використання наочності на уроках історії стародавнього світу. - Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 143 [1] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 6 (66)).

Самостійно здобувати інформацію з поза текстових компонентів підручника історії, відокремлювати упереджену інформацію від неупередженої, розповідати про історичні події та явища й описувати їх – такими є вміння, формування яких починається з перших уроків історії стародавнього світу. Не останню роль у цьому процесі повинна відігравати наочність, яка, зважаючи на психологічні особливості мислення учнів раннього підліткового віку, відіграє провідну роль під час навчання історії в 6-му класі. Пропонований посібник допоможе вчителю побудувати уроки історії стародавнього світу на основі використання цілісної системи методів роботи з наочністю, результатом яких стане оволодіння учнями як предметно-історичними, так і загально навчальними вміннями та навичками. Важливу частину посібника складають дидактичні матеріали: проблемні пізнавальні та практичні завдання, практичні роботи з історичною картою, контурною картою, завдання з елементами образотворчої діяльності, творчі пошукові завдання, дидактичні ігри.

14. Єрмоленко А.О. Історія України. 8 клас. Готові дидактичні набори. - Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 192 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 7 (55)).

У посібнику представлені готові дидактичні набори до курсу «Історія України» для 8 класу, за програмою 12-річної школи. Вони зроблені із застосуванням сучасних інноваційних технологій, новітніх форм і методів роботи.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

15. Кашкарьов Г.В. Методика викладання правознавства в школі в опорних схемах і таблицях. Частина І. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 64 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 10 (94)).

Як правильно організувати урок правознавства, як визначити рівень розвитку учня – на ці та багато інших питань практичної роботи вчителя ви знайдете відповіді у цьому посібнику. У ньому надано схематизовані матеріали з викладання правознавства, в основу яких покладено виділення головного, суттєвого в навчальному матеріалі.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

16. Кашкарьов Г.В. Методика викладання правознавства в школі в опорних схемах і таблицях. Частина ІІ. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. –48 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 11 (95)).

Як правильно організувати урок правознавства, як визначити рівень розвитку учня – на ці та багато інших питань практичної роботи вчителя ви знайдете відповіді у цьому посібнику. У ньому надано схематизовані матеріали з викладання правознавства, в основу яких покладено виділення головного, суттєвого в навчальному матеріалі.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

17. Клясен Н.Л. Учитель року. Кращі уроки. Всесвітня історія. - Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 127 [1] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 2 (98)).

Посібник містить уроки учасників IV етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2010» зі всесвітньої історії.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

18. Клясен Н.Л. Учитель року. Кращі уроки. Історія України. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 127 [1] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 12 (96)).

Посібник містить уроки учасників IV етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2010» з історії України для 7 та 8 класів.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

19. Клясен Н.Л. Учитель року. Кращі уроки. Правознавство. Практичний курс. 9 клас. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 128 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 2 (86)).

Посібник містить уроки учасників IV етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2010» з правознавства до курсу «Практичне право» для 9 класу.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

20. Клясен Н.Л. Учитель року. Сценарії позакласних заходів.  Правознавство. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 125 [3] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 03 (87)).

Посібник містить розробки позакласних заходів з правознавства учасників IV етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2010» до курсу.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

21. Кривоший О.П. Традиції та повсякденне життя жінок України XVI XVII ст. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – 96 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 7 (91)).

Автор посібника вперше зібрав в одному виданні матеріали, що відбивають широку палітру думок про побут та повсякденне життя українських жінок XVI XVII ст.. у національному та загальноєвропейському контекстах.

Окрему увагу приділено реконструкції життєписів жінок, які залишили яскравий слід в історії України литовсько-польської доби.

Видання адресовано вчителям, методистам, державним службовцям та всім, хто цікавиться історичним минулим українського народу.

22. Левітас Ф.Л. Методика викладання історії. Практикум для вчителя. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 112 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 6 (42)).

Практикум з методики викладання історії підготовлений відповідно до навчальної програми курсу «Методика викладання історії». У ньому представлено практичний аспект використання методики викладання історії, приділено увагу новим підходам до викладання, зроблено акцент на структурі та змісті уроку історії, нових освітніх технологіях, перспективах розвитку історичної освіти в Україні, показано роль учителя у вивченні історії.

Пропонований посібник стане у пригоді вчителям історії, методистам, викладачам і студентам вищих педагогічних навчальних закладів.

23. Мирошниченко В.О. Всесвітня історія. Тести для підготовки до ЗНО 2012 року. Частина І. - Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 127 [1] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 3 (99)).

Пропонований посібник являє собою збірник тестових завдань для підготовки до ЗНО із всесвітньої історії від найдавніших часів до початку ХХ століття.

Зміст визначено чинними нормативними документами.

24. Мирошниченко В.О. Всесвітня історія. Тести для підготовки до ЗНО 2012 року. Частина ІІ. - Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 108 [4] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 4 (100)).

Пропонований посібник являє собою збірник тестових завдань для підготовки до ЗНО із всесвітньої історії від початку ХХ століття до наших часів.

Зміст визначено чинними нормативними документами.

25. Мокрогуз О.П. Інноваційні технології на уроках історії. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада +», 2007. – 111 [1] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 12 (48)).

У посібнику наведено різноманітні методики організації та проведення уроку історії з використанням інноваційних технологій. Дуже корисними будуть практичні поради щодо групової роботи учнів, групової роботи учнів, організації ігрової діяльності та дискусій на уроці. Наведений список літератури допоможе вчителю зорієнтуватися у тих інноваційних процесах, що відбуваються на теренах шкільної історичної освіти.

26. Мокрогуз О.П. Історія. Тести для підготовки до ЗНО 2012 року. - Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 78 [2] с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 1 (97)).

Пропонований посібник являє собою збірник тестових завдань для підготовки до ЗНО з історії.

Зміст визначено чинними нормативними документами.

27. Морозова Н.М. Всесвітня історія. 8 клас. Готові дидактичні набори. - Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 175 [1] с.: табл. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 4 (52)).

У посібнику представлені готові дидактичні набори до курсу «Всесвітня історія» для 8 класу, за програмою 12-річної школи. Вони розроблені із застосуванням сучасних інноваційних технологій, новітніх форм і методів роботи.

У пригоді учителям також стануть словник, синхроністична таблиця, добірки історичних джерел, теми проектних досліджень.

Розрахований на методистів, вчителів і студентів педагогічних вишів

28. Морозова Н.М. Всесвітня історія. Повний комплект для тематичного оцінювання 7-9 класи. - Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 144 с.: табл. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 9 (45)).

Посібник містить матеріали до тематичного оцінювання, а саме: методичний апарат, хронологічні таблиці, тести, а також методичну розробку та тематику дослідницьких проектів учнів, що дозволить зробити процес оцінювання знань більш цікавим і різноманітним.

Видання розраховане на вчителів, методистів, студентів педагогічних вищих начальних закладів.

29. Терно С.О. Методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії. - Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 93 [3] с.: табл. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 5 (101)).

В основу пропонованої методики розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії покладено постулат про те, що критичне мислення є мисленням усвідомленим, самостійним, рефлексивним, цілеспрямованим, обґрунтованим, контрольованим, само організованим. Найсуттєвішою ознакою методики розвитку критичного мислення є залучення школярів до розв’язування проблемних задач шляхом використання проблемних методів та інтерактивних форм навчання, що передбачають науковий діалог та рефлексію пізнавальної діяльності.

Для викладачів, методистів, студентів.

30. Харківська Н.І. Тиждень історії та правознавства в школі. Випуск 3. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 160 с. – (Б-ка журн. «Історія та правознавство». Вип. 5 (41)).

Читачам пропонується більше 30 нових сценаріїв для проведення Тижня історії та правознавства. Ми прагнули узагальнити досвід кращих фахівців щодо Тижня: методичні поради, сценарії свят, розробки заходів, матеріали для ігор та брейн-рингів.

Для вчителів, класних керівників, завучів з виховної роботи, методистів.

Категорія: Історія та правознавство | Додав: Валентина (04.01.2013)
Переглядів: 8578 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.7/6
Всього коментарів: 1
1 Валентина Миколаївна  
Документи можна переглянути у бібліотеці.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]